Anasayfa
RSSMOBİL
ABD İlk Kez Putini Yolsuzlukla Suçladı, Kremlin Yalanladı

ABD İlk Kez Putin'i Yolsuzlukla Suçladı, Kremlin Yalanladı

Dünya

İngiliz yayın kuruluşu BBC One'da Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin hakkında hazırlanan bir programda, Rus liderin yolsuzluk yaptığı iddia edildi. İddianın kaynağı ise Amerikan Hazine Bakanlığı'nın Terörizm ve Finansal İstihbarattan...

İngiliz yayın kuruluşu BBC One'da Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin hakkında hazırlanan bir programda, Rus liderin yolsuzluk yaptığı iddia edildi. İddianın kaynağı ise Amerikan Hazine Bakanlığı'nın Terörizm ve Finansal İstihbarattan Sorumlu Müsteşar Vekili Adam Szubin. İddia, Kremlin tarafından yalanlandı.

Rusya’da, Putin’in yardımcılarına ve çevresindekilere zaten bir dizi yaptırım uygulamakta olan Amerikan yönetiminden bir isim, ilk defa doğrudan Putin’i yolsuzlukla suçladı. Amerikan Hazine Bakanlığı yetkilisi Szubin, bu gece yayınlanan 'BBC Panaroma: Putin’in Gizli Zenginliği' adlı program için verdiği mülakatta “Putin’in yolsuzluk yaptığını ve Amerikan yönetiminin bunu uzun yıllardır bildiğini” ileri sürdü.

"YAKIN DOSTLARINI ZENGİNLEŞTİRİYOR"

Szubin, mülakatında, “(Putin’in) dostlarını, yakın müttefiklerini zenginleştirdiğini; dost olarak görmediklerini ise devlet imkanlarını kullanarak marjinalleştirdiğini gördük. İster Rusya’nın enerji zenginliği olsun, ister diğer devlet anlaşmaları olsun, o (Putin) bütün bunları kendisine hizmet edeceğini düşündüğü kişilere yönlendiriyor ve hizmet etmeyeceğini düşündüklerini dışarıda bırakıyor. Bana göre bu bir yolsuzluk resmidir” ifadelerini kullandı.

İddia, Kremlin tarafından yalanlandı. Kremlin Sözcüsü Dmitri Peskov, ABD Hazine Bakanlığı'nın Putin'e yönelik yolsuzluk suçlamalarının tamamen uydurma olduğunu savundu. Peskov, BBC’ye açıklamasında, “Tüm bu suçlamalara yanıt vermeye bile gerek yok, çünkü hepsi tamamen uydurma” dedi.

Amerikan hükümeti, 2014 yılında Kremlin’deki bazı isimlere yaptırım uygulamaya başlamış ve Putin’in enerji sektöründe gizli yatırımları olduğunu iddia etmişti. Ancak o dönemde ABD yönetimi, Putin’i doğrudan yolsuzlukla itham etmemişti. Daha sonra bazı isimleri ve kuruluşları da içine alarak genişleyen bu yaptırımların bir benzerini de Avrupa Birliği uyguluyor. Yaptırımları tetikleyen şey ise Rusya’nın Kırım’ı ilhakı ve Ukrayna’daki politik karmaşa olmuştu.

"ÇOK BÜYÜK BİR GİZLİ SERVETİ VAR"

BBC’de yer alan habere göre, Amerikan hükümetinden diğer isimler, Putin hakkında konuşmayı reddetti. İçlerinden sadece BBC Panaroma programına Szubin konuşmayı kabul etti. Szubin, programda 2007 yılında CIA tarafından hazırlanan ve Putin’in zenginliğinin 40 milyar dolar civarında olduğunu öne süren rapora atıfta bulunmadı. Ancak Rus liderin çok büyük bir gizli serveti olduğunu öne sürdü.

Amerikalı Szubin, “İddialara göre devletten yıllık 110 bin dolar aylık alıyor. Bu zenginliği için doğru bir izahat değil, (Putin) uzun süredir gerçek zenginliğini nasıl gizleyeceği konusunda eğitim ve pratik yapıyor” diye kaydetti.

Kremlin, geçmişte de bu iddiaları reddetmişti. 2008’de Avrupa’nın en zengin adamı olduğu iddia edildiğinde Putin, “Tamamen palavra. Sadece bunları birisinin burnundan alıyorlar ve ellerindeki küçük kağıtlara bulaştırıyorlar” demişti.

ABRAMOVİÇ, OFFSHORE ŞİRKETİ ÜZERİNDEN PUTİN'E YAT HEDİYE ETTİ İDDİASI

BBC Panaroma programında Kremlin’in eski çalışanlarının iddialarına da yer verildi. Bu isimlerden bazıları, Putin’in gizli servetine birinci elden şahit olduklarını söyledi.

Bu isimlerden birisi de Rus devlet nakliye firması Sovcomflot’un eski yöneticisi Dmitri Skarga. Eski Kremlin çalışanı, kendisinin 35 milyon dolarlık bir yatın Putin’e transferini yönettiğini söyledi. Skarga, 57 metre uzunluğundaki Olympia isimli bu yatın, İngiliz Chelsea kulübünün sahibi Roman Abramoviç’in Putin’e hediyesi olduğunu kaydetti. Skarga, söz konusu yatın bir offshore şirketi üzerinden Putin’e verildiğini, kendisinin de bu transferi yönettiğini anlattı. Söz konusu yatın devlete değil de Putin’e ait olduğu için gizlendiğini öne sürdü. Yatla ilgili iddialar BBC Panaroma tarafından Abramoviç’e de soruldu; ancak avukatları iddiaların asılsız olduğunu aktardı. CİHAN

Kaynak: CHA

Ekleme Tarihi: 26.01.2016 03:17

Diğer Dünya Haberleri






VİDEOLAR
FOTO GALERİLER
SON HABERLER
E-POSTA LİSTESİ
© Tüm Hakları Saklıdır. Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.