Darbe Günlüklerini Yayımlamayanlar?

Darbe Günlüklerini Yayımlamayanlar?

Türk basınında, TSK'yı 'kabul edilebilir sınırlar'ın ötesinde rahatsız edecek haberlerin yayımlanamayacağı yönünde bir konsensüs vardı.

Darbe Günlükleri'ni yayımladıktan sonra askeri savcılık isteğiyle polis baskınına uğrayan ve sonra sahibi tarafından kapatılan Nokta'nın o dönemki genel yayın yönetmeni Alper Görmüş Akşam'a konuştu. Darbe Günlükleri'nin Nokta'dan önce başka bazı isimlere gittiğini ifade eden Görmüş, kendilerinin de bunu itiraf ettiği o isimleri hatırlattı. Görmüş, günlüklerin muhafazakâr basından da en az bir gazeteye gittiğini fakat onların da yayımlamadıkları bilgisini paylaştı. İşte Görmüş'ün o açıklamaları:

NOKTADAN BUGÜNE MEDYA NASIL DEĞİŞTİ?

-Nokta'nın Nisan 2007'de yayımlanan son sayısından bugüne baktığınızda neler görüyorsunuz? 6 yılda Türkiye'de ve medyada nasıl bir değişim yaşandı?

Nokta'dan önce Türk basınında, TSK'yı 'kabul edilebilir sınırlar'ın ötesinde rahatsız edecek haberlerin yayımlanamayacağı yönünde tuhaf bir konsensüs vardı. Bu, ülkedeki bütün gazetecilerin istifade ettiği bir konfor ortamı yaratıyordu. Bu sayede, sarsıcı derecede önemli de olsa, bir haberi bir gazete yayımlamaktan imtina ettiğinde, meslektaşları onu ayıplamıyordu.

Nitekim Darbe Günlükleri'nin Nokta'dan önce Mehmet Ali Birand'a, Mustafa Balbay'a ve Metehan Demir'e ulaştırıldığını, fakat onların yayımlamadıklarını bizzat kendileri ifade ettiler. Ben, bunu "itiraf" edemeyen başka gazetecilerin ve gazetelerin olduğunu da biliyorum.

GAZETECİLERİN RAHATI BOZULDU

Nokta'nın kapak haberleriyle bu konfor berhava oldu. Çünkü görüldü ki, yayımlanamaz gibi görünen bazı haberler, bazı riskler göze alınırsa, pekâlâ yayımlanabilir. Nokta'nın kapatılmasından 8 ay kadar sonra ise Taraf gazetesi yayına başladı ve bildiğimiz dosyaları yayımladı. Nokta'nın ve Taraf'ın gazeteciler arasında pek fazla sevilmemesinin nedenlerinden biri de onların konfor bozan yayın organları olmalarıdır. Son 6 yılda medyadaki en önemli değişiklik Taraf'ın yayımlanmaya başlamasıdır. Bir başka önemli gelişme de eski merkez medyanın yanı sıra hükümete yakın yeni bir merkez medyanın ortaya çıkmış olması.

MUHAFAZAKAR BİR GAZETE DARBE GÜNLÜKLERİ'Nİ YAYIMLAMADI

Mehmet Ali Birand Günlükler'in Nokta'dan önce kendilerine de gittiğini fakat korktukları için yayımlamadıklarını açıklamıştı.

Mustafa Balbay ve Metehan Demir de Günlükler'in Nokta'dan önce kendilerine gittiğini fakat yayımlamamaya karar verdiklerini açıkladılar.

Günlükler'in muhafazakâr basından en az bir gazeteye gittiğini fakat onların da yayımlamadıklarını biliyoruz. İnkâr durumunda "dedi", "demedi" polemiğine girmemek için isim vermeyeceğim. Belki bir gün onların içinden de bir Birand çıkar!"

Akşam

KAYNAK: AH

HABERE YORUM KAT