Halk TV'nin işten çıkardığı gazeteci konuştu! "Sansür uygulandı"

Halk TV'nin işten çıkardığı gazeteci konuştu! "Sansür uygulandı"
Gazeteci Fırat Yeşilçınar, bugün Halk TV tarından işine son verildiğini açıkladı ve sosyal medya hesabından yaşanan sansür sürecini anlattı.

Gazeteci Fırat Yeşilçınar, sosyal medya hesabından bir paylaşımda bulundu ve Halk TV konusunda bazı açıklamalarda yaptı. Muhalif kanallardan biri olan Halk TV, özgür medya ve kamu yararına gazetecilik yaptığını her seferinde vurgulayan kanallardan birisi ancak Yeşilçınar'ın belirttiğine göre içeride işler bu şekilde işlemiyor. Kendisiyle birlikte Ali Isıyel ve Batuhan Batan'ın da işten çıkarıldığını belirten Yeşilçınar, Halk TV ile yaşanan sorunları kamuoyuna açıkladı. 

BİZE SANSÜR UYGULANDI

Yeşilçınar, sosyal medya hesabından, "Bugün büroya gittiğimde ücretsiz izne çıkarıldığımı öğrendim. Gerekçe olarak bir haber tartışması gösterildi.  Ancak altında yatan sebep başkaydı. Daha önce birçok haberimize sansür uygulandı ve biz sansürlere karşı çıktık. Özellikle Olay TV’de belediye başkanları çıktığı bir programda, CHP’li Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer (08 Aralık 2021 tarihli haber), pandemi başlangıcından bu yana Mersin’deki ölüm sayılarını açıkladı. Ben de bu yayının ilgili kısmını haberleştirdim. Bunun üzerine kanalın patronu Cafer Mahiroğlu, o dönem internet sitesinin haber koordinatörü olan Fırat Yeşilçınar’ı aradı. Mahiroğlu Fırat’a 'Sanki ülkede kimse ölmüyor' diyerek hem ölümle alay etti, hem bir başka medya kuruluşuna hem bize hem de CHP’li belediye başkanına sansür uygulamış oldu. Fırat, Mahiroğlu’na 'Bunun muhatabı Suat Toktaş’tır, ona da gerekli açıklamayı yaptım' şeklinde yanıt verdi" ifadelerini kullandı. 

BASKILAR YÜZÜNDEN HABERİ TWİTTER'DAN SİLDİK

Bahse konu olan haberden dolayı çok baskı gördüklerini belirten Yeşilçınar, "Haberi baskılar üzerine Twitter’dan sildik ancak web sitesinde hâlâ duruyor. Burada kinlenen Mahiroğlu, bize daha sonra mobbing uygulamaya başladı. Aradaki iki aylık süreçte; başta İBB’yle ve Kadıköy’deki işçi greviyle ilgili olmak üzere birçok haberimize sansür uygulandı" dedi. 

TELE1 VE KRT'YE DE SANSÜR UYGULANDI

Yeşilçınar, "Sansür, Olay TV ile  bitmedi… Zaten bir avuç gerçeği anlatmaya çalışan basın kuruluşları da aynı muamelemeye maruz kaldı. TELE1 ve KRT’nin adının haberlerde ve programlarda bile geçmemesi için baskı uygulandı. TELE1 ile aynı RTÜK cezasını aldığımız gün, web sitesinde yapılan haberde kullanılan görselde TELE1’in logosunun neden bu kadar büyük olduğu dahi sorgulandı" ifadelerini kullandı. 

CAFER MAHİROĞLU BASKI OLUŞTURDU

Yeşilçınar, "Bugün, ben işten çıkarıldıktan sonra internet ekibinde çalışan birçok arkadaşımız tepki gösterdi. Bunun üzerine Cafer Mahiroğlu hepimizi görüşmeye davet etti. Görüşmeye gittiğimizde bizi genel yayın yönetmeninin kararını sorgulamakla suçladı. Medya sektöründe çalışanlar bilir; her haber sorgulanır. Zaten, bir süredir Cafer Mahiroğlu birçok habere doğrudan müdahalede bulunup kanalın yayın politikası üzerinde baskı oluşturdu. Mahiroğlu’nun bize parmak sallamasının ardından üslubuna dikkat etmesi konusunda kibarca uyardık ve uyarımız üzerine 'Toplantı bitmiştir, çıkın dışarı' dedi. Biz çıkarken arkamızdan 'Terbiyesizler, ahlaksızlar' diye hakaretler savurdu. Biz de aynıyla yanıt verdik" dedi. 

BİZİ TEHDİT ETTİ

Yeşilçınar, "Oradaki gerilimin ardından çalışma alanımıza giderek kurumun verdiği bilgisayarları teslim etmek için muhasebeciyle tutanak hazırladık. Bu esnada Cafer Mahiroğlu’nun aynı zamanda akrabası olan şoförü yanımıza gelerek bizi tehdit etti ve üzerimize yürüdü. Uzun zamandır; maaşların ödenmesi konusunda gecikmeler yaşandı, mesai ücretlerimiz ödenmedi, yıllardır maaş zammı alamayan arkadaşlarımız var. Hatta birçok kişi asgari ücretle çalışıyor. Bunlara rağmen, habercilik adına birçok şeyi içimize atarak kamucu bir yayıncılık yapma çabası içinde bulunduk. Bugün ‘kol kırılır, yen içinde kalır’ anlayışını gazeteciler de devam ettirdiği için habercilik patronlara teslim" açıklamasında bulundu. 

HABERE YORUM KAT

Güncel